linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tisdag 28 april 2015

En ny medlem i familjen



Då har vi utökat familjen med ytterligare en fyrforta vän. Denna gång är det en kaninpojke av rasen Fransk vädur.

För ett år sedan pratades det om kaninönskningar hos några av barnen. Varken jag eller mannen i huset kände så mycket för just kanin. Vi tänkte nog på kanin inomhus, något jag provat på när jag liten. Det var jättemysigt men det skräpade en hel del.

Men av en slump hittade jag ett konto på Instagram @katarinadesign med massor av bilder på de sötaste kaninungar jag sett. Tanken på kanin och i detta fall en fransk vädur satte igång i min hjärna. Jag googlade, mailade och letade upp massor av information denna ras. Det jag lärde mig är att fransk vädur är en stor kaninras som är väldigt trevlig och robust ras som trivs bäst att bo i bur utomhus. Dessa kaniner ska tydligen tycka om att var med ut tillsammans med oss människor. De har beskrivits som väldugt sociala, nästan som en hund.

Sagt och gjort. Vi bestämde i familjen att vi skulle köpa en fransk vädur och bygga om ett av våra torrdass till ett kaninhus med tillhörande rastgård.

I helgen som var åkte vi och hämta vår älskade kanin.

De ska bli så roligt och spännande att få lära känna denna lilla (snart stora) krabat. och jag gissar att det kommer att läggas upp många fler bilder på denna filur framöver.

Maria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar