linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

lördag 18 april 2015

Ibland blir det inte som man tänkt sig


Tre nyklippta får
Ibland får man råd som man väljer att följa för att man tror att det ska bli bra. Ett sådant råd var att byta plats för min blogg, något jag nu efteråt ångrar. Jag bytte plats, jag skrev inlägg men det var alltid något som stökade. Jag valda att återgå till Blogger. Mina inlägg ville jag självklart skulle få följa med tillbaka men det visade sig inte bli fallet.

Så nu är jag åter på min plats i min kära blogg men med ett antal inlägg fattigare.Så kan det blir....

Annat som inte alltid blir som man tänk sig hände i fårhagen för någon dag sedan. Målet var att klippa våra får. Vi har en tacka som är lite skygg och lite bångstyrigare än de andra. Vi bestämde att vi skulle börja med henne men hon är smartare än oss, för när vi kom ner i hagen, för att få in dem i deras hus så valde hon att gå åt andra hållet. Det spelade ingen roll hur mycket vi lockade med kraftfoder. Hon gick därifrån. De tre andra fåren blev vårfina med nyklippta pälsar.

Dagen efter lyckades min man till slut fånga det fjärde fåret. Jag fick agera fårhållare och mannen klippare. Allt gick bra tills dess att vårt napplamm, född förra våren, kom fram och skulle prata. Då såg tackan sin chans. Hon tog sats och sprang iväg framåt, med en kraft som fick mig att tappa balansen. Så där stod vi med lång näsa och en halvklippt tacka. Så i hagen går nu tre nyfriserade tackor och en lejonklippt dam som ser på oss med misstänksam blick när vi kommer ner till hagen.

Misstänksam lejonklippt tacka
Men sånt är livet. Det blir som sagt inte alltid som man tänkt sig, men endera dagen ska vi nog lyckas överlista tackan så att även hon blir vårfin eller så får vi starta en ny modetrend, med lejonklippta får.

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar