linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

måndag 16 juni 2014

Klippdockor - roligt pyssel


Vad gör man när det regnar och man inte vill gå ut och man har tröttnat att titta på tv. Pyssla är en perfekt sysselsättning . När jag var liten älskade klippdockor. Inte att leka med utan själva pysslandet med dem; färglägga kläder, klippa ut och klistra upp dockan på en kartong osv.

Mormor gav mig alla klippdockor som följde med i hennes damtidningar. Jag kommer ihåg att jag samlade alla dockor och kläder i en aprikosfärgad pappask som jag tror varit en gammal chokladask. Jag kunde sedan sitta och pilla och titta på dockorna länge......

Även om det var länge sedan jag själv höll på med klippdockor känner jag ett litet sug när jag ser dottern sitta mid sina klippdockor, så idag satte jag med bredvid henne och färglade en klänning till hennes klippdocka.

De Holländska företaget Roos productions har tagit fram klippdockor i kartong med block fyllda med massor av fina kläder. Klippdockorna finns en hel familj eller en tjej. Just nu har vi riktiga sommarpriser på dessa båda klippdockor i butiken.

Klippdockor familj


Klippdocka familj



Trevlig pysselstund....

Maria

5 kommentarer:

  1. Ja klippdockor tyckte jag också om. Riktigt kul att det finns att få nu också.

    SvaraRadera
  2. Synd att jag inte har barn i den åldern längre... får kanske leta reda på något barn i min omgivning som jag kan få låna och pyssla med!
    Kul att det finns!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag fick också min mormors alla klippdockor från damtidningarna! Det och bokmärken kunde man titta på och pilla med hur länge som helst - nostalgi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh bokmärken, det samlade jag också på. Kanske något att ta hem till butiken?

      Radera
  4. Åh, jag minns också mina klippdockor! Jag ritade egna kläder till dem också, minns jag! ;) :) Nostalgi! Tack för att du påminner :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera