linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

torsdag 24 april 2014

Nya tapeter i hallen


Nytapetserad hall

Ibland tar vissa projekt lite längre tid än andra att genomföra. I vårt fall har vår "gamla" hall varit i behov av en makeover. Detta blev tydligt förra sommaren när vi målade byrån jag fick av min pappa och när vår veranda blev klar. Detta rum var från början vår entré men klädförvaring och skoställ m.m. Men när vi flyttade ut allt detta för att ge plats åt byrån såg vi att den gamla tapeten inte alls passade i rummet längre.

En bänk som tidigare stod där byrån nu står fick flytta till våra nya hall, som ännu inte är helt klar. Byrån ställde vi framför spegeln som fanns på väggen, mest för att känna oss fram till om byrån skulle få vara kvar i detta rum eller inte. Efter lång tids funderande kom vi fram till att byrån får stå kvar.

Jag hade hittat en tapet i en blogg jag gärna ville ha, men väl inne i färgaffären hittade jag en helt ny tapetkollektion, Historiska tapeter från Duro och föll för tapeten Karolina 043-01. Väl hemma gick jag hem och läste lite mer om tapeten och ibland undrar man hur liten världen är. Tapeten har sin förlaga från ett gårdskontor på Wirums säteri, en gård som ligger i samma socken som vi bor i, helt otroligt!

Eftre att vi gjorde om verandan till en inglasad veranda slipper vi äntligen draget från den stora dörren och därmed även det fula draperiet.


Hallen före tapetsering
Idag fungerar den "gamla" hallen mer som ett mellangångsrum mellan vardagsrum och arbetsrum.

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar