linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tisdag 29 april 2014

Fint besök



Idag har Lotta från Fyra årstider - mitt liv på landet varit hemma hos oss fotograferat. Jag har länge följt Lottas blogg  och när hon en dag skrev att hon letade efter nya hus att få fotografera skickade jag lite bilder på vårt hem. Jag blev så överraskad och glad när hon skrev tillbaka att hon gärna ville komma hem till oss. Så roligt att någon tycker att vårt hem är värt att fotas.

Så idag har hon varit hemma hos oss och fotat. Lite pirrigt var det innan hon kom.Många frågor snurrade runt i huvudet. Hur går det till när en fotograf kommer hem och tar bilder? Vad skulle jag göra? Vara med på bild? Skulle hon gilla vårt hem nu när hon såg det i verkligheten? osv. Att följa och läsa vad en person skriver i en blogg är en sak men vem är personen bakom bloggen och hur skulle det bli att träffa henne i verkligheten?

Nervositeten försvann genast när jag träffade Lotta. Vilken härlig och varm person, så lätt att prata med. Hon gillade vårt hus och gick runt och fotade i nästan alla rum men även utomhus och i fårhagen. Lotta jobbar inte med en massa stylande och piffande utan fotar verkligheten som den är. Det gillar jag. Hon allt omkring sig i bilder, förklarade hon. Men för att lyfta bilden  ännu en nivå kanske hon flyttar en blomma från en plats till en annan för att den ska synas bättre. Nu väntar jag med spänning på att få se bilderna hon tagit.

Efter flera timmars besök av Lotta var det en känsla av både upprymdhet, glädje men även tomhet  jag kände när hon satte sig i bilen och åkte härifrån.

Denna härliga känsla ska jag njuta av länge

Trevlig kväll

Maria
Fikastund på verandan

2 kommentarer:

  1. Stort tack för att jag fick komma, vilken fin människa du är. Snart kommer bilderna. Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag vet PRECIS vad du menar..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera