linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

fredag 14 september 2012

Klippdockor - Ett perfekt höstpyssel



Idag känns det att det är höst ute. Det blåser och regnet duggar mest hela tiden. Vad hittar man på en ruggig dag som denna? Pyssla är den perfekta sysselsättningen. När jag var liten älskade jag klippdockor. Min mormor sparade alla klippdockor som fanns i dåtidens veckotidningar. Jag kunde sitta i timmar och klippa och greja med dessa dockor. Jag vet idag inte hur det är med klippdockstillgången i dagens veckotidningar.

Så när nu min dotter har kommit in i pysselåldern så är jag glad att det finns tillverkare som har tagit fram klippdockor med massor av kläder och accessoarer som barnet kan färglägga och pyssla med. Den senaste nyheten från Roos Production är Klippdocka Familjen och finns givetvis hos i Huset på landet. Så idag blir det nog några fina plagg designande av min dotter.

Höst- och pysseldag

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar