linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

måndag 15 augusti 2011

Ljuvliga ljung


Igår när jag var ute på en promenad insåg jag att hösten är på väg. En årstid som jag tycker så mycket om. Jag vet inte riktigt vad det är men jag älskar verkligen hösten. Det kanske är för att jag är ett höstbarn, född i oktober. På promenaden följde kameran med mig. Jag tänkte att jag skulle försöka föreviga den vackra ljungen som blommar precis överallt. Detta med att fota är inte riktigt mig grej men igår lyckades jag förvåna mig själv. Jag satt på marken och skulle se om jag kunde fånga den lilla fina ljungblomman. Jag var fullt fokuserad på att sitta still och få blomman på bild så jag missade att det var något rött med på bilden. Väl hemma upptäckte jag även lyckats fånga en nyckelpiga på bild. En glad överraskning.

Hösthälsningar

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar