linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

söndag 31 juli 2011

En kväll i fårhagen

Lingon, Klöver, Gräslök och Smulan

Varje dag när man kommer hem från jobbet och öppnar dörren till bilen så möts man av en underbar härligt luft och en otroligt skön tystnad. Jag brukar stanna upp några minuter och bara andas in lugnet och luften. Man känner i hela kroppen att man är hemma! En underbar känsla.

Idag passade jag på att gå ner och prata lite med fåren när jag kom en från jobbet. Min dotter berättade att de i går hade gett dem lite kraftfoder, vilket var länge sedan de fick. Idag när jag kom gående på grusvägen kom alla fyra får springande med en väldig fart. Jag blev först väldigt förvånad för så brukar det inte vanligtvis göra men så slog det mig. De tror att jag kommer med smarrigt kraftfoder idag också. De är för roliga!!

Här kommer vi! Får vi kraftfoder?
Hullet är det inget fel på för hagen där de går är så stor att den skulle kunna föda en stor fårflock. De har betat av ena hörnan men i resten av hagen är gräset lika högt som fåren själva.

Fårhagen
Fåren är mannens projekt men även vi andra i familjen har fallit för dessa ulliga djur. Även om vi har haft dem sedan i april har jag nog fortfarande inte riktigt fattat att det är våra får som går där i hagen. Just håller mannen på att leta efter en bagge till damerna så vi får se om de blir fler till våren.....

Klöver i kvällssolen

Fortsättning följer...


Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar