linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

söndag 1 maj 2011

Virkad blomma



Idag är det en riktigt lurig dag. Solen skiner utanför fönster och man vill bara ut. Men väl ute så vill man bara in. Det blåser så att man bli kall ända in i märgen. Så efter en liten stund ute med en skrapa i handen tog jag min tillflykt in i värmen till garn och virknål. För att ändå känna att sommaren snart är här provade jag att virka en blomma efter mönster från Garnstudio.

Jag hade ingen tanke men vad blomman skulle användas till men så slog det mig att det skulle kunna bli ett bokmärke till min dotter. Hon använder idag en legobit, ett hårspänne eller något annat bra som finns i närheten av nattygsbordet för att markera var vi slutade läsa.

Jag ska försöka gömma bokmärken i en av hennes böcker så får vi se vad hon säger ikväll.




Söndagshälsningar

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar