linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

söndag 15 maj 2011

Klädstege



Idag har jag äntligen målar klart projektet klädstege. Denna stege var tidigare blåmålad. En rätt så fin färg men väldigt sliten av väder, vind och av årens tand. Stegen har funnits med mig hela mitt liv. Jag fick den av min mor för några år sedan och sedan dess har den fungera som blomsterställning och som skylthållare till gårdsbutiken. Men i vintras hann vi aldrig ta in den innan snön kom så den har stått begrav under snömassorna och därmed blivit illa tilltygad.

Men skiljas från denna stege kunde jag bara inte och så kom idén på en klädställning upp. Min man var så snäll och såg till att lappa ihop stegen som nu fungerar, dock inte för att kliva på men fullt tillräckligt till att bära lite kläder.




Det är konstigt att vissa gamla saker är omöjliga att skiljas ifrån.... särskilt som de har följt en hela livet.


Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar