linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

fredag 8 april 2011

Trädgårdsset i tyg - Oskar & Ellen



Våren är här och tomatfröna växer sig större och större för varje dag. Att se hur saker växer och tar form brukar uppskattas av barn. Fast visst tycker det att allt skulle gå lite snabbare.... Detta har Oskar & Ellen hittat en lösning på. De har tagit fram ett trädgårdsset i tyg med allt som en liten trädgårdsmästare behöver för att odla sina egna blommor.


Här finna en fröpåse (barnet får tänka sig fröna eller fråga någon vuxen om man kan få några), tre jordbitar att "stoppa" fröna i, spade, kratta, vattenkanna, blomstjälkar och blomkrukor. Här är väntan lagom lång... När barnet vill att blommorna ska växa upp stoppar de ner de tre blomskaften i jordbitarna och vips så är blommorna färdiga att njutas av. En rolig detalj på en av blommorna är ett den vid första anblick ser ut som en knopp. Det är två blad som sitter ihop med kardborre. Öppna dessa blad och se hur en vacker blomma öppnar sig.


Jag kan inte annat än beundra det jobb som ligger bakom Oskar & Ellens produkter. Det är en tanke bakom varje detalj och jag som vuxen sitter bara och gapar över hur underbara dessa saker är. Det finns en till här i huset..... Dottern spanade snabbt in detta trädgårdsset och jag tror inte att jag behöver skriva vad hon sa...... Vi får se vad påskharen har med sig i år när han kommer.


Maria

1 kommentar:

  1. Superfint, min dotter hade också älskat det!
    ha en bra helg!

    SvaraRadera