linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

fredag 1 april 2011

Nyfödda lamm


Imorse på väg till dagis var jag och barnen med om en häftig upplevelse. När vi kör förbi grannens fårhage stannar vi till, för vad är det vi ser?? Jo två helt nyfödda små lammungar. De måste ha sett dagens ljus bara några minuter innan vi kom förbi. Tackan har precis slickat rent det första lammet, som nu står och vinglar på sina små ben. Det andra lammet kämpar med att ställa sig upp fortfarande täckt med en hel del fosterhinnor. Min dotter säger helt plötsligt. Men mamma, lammet har ju skägg. Det ser verkligen ut som om lammet har skägg men det är bara fosterhinnorna som hänger ner från lammets nos. För att inte störa körde vi vidare men vi kände alla en enorm lycka över det som vi sett. Det är något speciellt att få vara med när ett nytt liv se dagens ljus.

Tyvärr hade jag inte någon kamera eller mobil med mig så jag kunde inte föreviga det vi såg. Men nyfiken som jag är tog jag mig en promenad efter lunch. Denna gång med kameran hängandes på axeln. Så nu finns de små nyfödda lammen förevigade på bild. Tackan såg inte allt för glad ut när jag stod på andra sidan stängslet och tog kort på henne och hennes lamm.



Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar