linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

fredag 11 februari 2011

Vitlöksgömma


Ni får bortse från de fula kontakterna...

I vårt hus är det många som gillar vitlök och då främst vitlöksbröd och vitlökssås. Det är lite roligt tycker jag. Kommer ihåg själv när jag var liten . Sa någon vitlök så höll jag för näsan och sa bläää... Nu är det inte så att vi äter vitlök jämt men just nu har vi haft en vitlöksperiod. Igår var det chili con carne med vitlökssås och baguette till middag, riktigt gott!!

Mitt problem med vitlök nu när jag är vuxen är just var jag ska förvara den. Kylskåpet är uteslutet, där blir den bara skruttig och en vitlöksgömma som ser ut som en vitlök det vill jag inte ha så nu provar jag att bara ha den i rummet, men var? Kom på att den gamla vågen på köksbänken såg lite ensam ut så nu tjänstgör den som min vitlöksgömma. Vi får se vad vitlöken tycker...


Mysig fredag till er alla!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar