linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

lördag 26 februari 2011

Väggdekorationer - en bra uppfinning!



Jag skulle vilja kunna konsten att sätta upp saker på väggar för att få till den hembonade känslan i ett rum. Det är svårt tycker jag. Det första är vad man ska sätta upp och sedan är det detta med hammare och spik. Jag har inga problem med att spika utan det är just detta med spikhålen. Har man precis målat en vägg tar det emot att spika hål i den. Jo jag vet spikhålen syns ju inte förrän den dagen man ska flytta det man har hängt upp men ändå. Jag vet att det låter det helt knasigt? men vi har väl alla lite knasigheter i oss.... I barnens rum tar det emot extra mycket att spika upp saker för de önskar förändra sina rum ofta, i samband med att de växer, och att behöva se alla spikhål eller försöka gömma dem eller i värsta fall behöva måla om rummet är inte roligt.

Men som vanligt finns det en lösning på knasiga problem. Väggdekorationer! - Det perfekta sättet att förändra ett rum utan just hammare och spik. Ta loss dekorationen från skyddspappret, sätt upp den på väggen, taket, möbeln m.m. Hamnar den fel ta bort den och prova på nytt. När man tröttnat på den är det bara att ta bort dekorationen och kvar finns en tom vägg, utan spikhål!

Nu finns det förutom bara väggdekorationer också speglar som enkelt kan sättas upp på väggen, utan vare sig hammare eller spik. Perfekt för en sån som jag...




Webbshopen har fyllts på med härliga väggdekorationer från RoomMates. Säg gärna till om det är några motiv ni skulle vilja att vi tar hem så ska vi försöka fixa det.


Trevlig helg

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar