linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

måndag 10 januari 2011

Nymålat



Äntligen är skåpet i vardagsrummet färdigmålat. Ett lager färg till hade inte skadat men jag har målat med linoljefärg och jag orkade inte vänta längre på att det ska bli klart. Varje lager med färg tar ca 2 dagar att bli helt genomtorr. Men jag ville så gärna prova linoljefärg. Köksskåpen och klädskåpet är målade i linoljefärg och det är en färg som får en fin yta och är mer tålig än vattenbaserade färger.

Ännu så länge är skåpet tomt men jag väntar nu på att en tv ska beställas, som vi ska ha i skåpet. Det ska väl inte vara så svårt men skåpets mått är inte de bästa. Det låter väl galet men jag vill verkligen ha bort den fula tv och skåpet som jag har fått från min pappa gillar jag verkligen så nu ska vi bara hitta en tv som passar.

Lyktan ovanpå skåpet är jag också riktigt nöjd med. En julklapp till mig själv och kommer från vår butik. Den sprider ett fint sken på kvällen och har man en doftljus i lyktan sprids en härlig doft i vardagsrummet. Julrosen bredvid, den stackaren, är just nu utsatt för bladlöss så nu är det såpvatten som gäller. Jag hoppas verkligen att jag lyckas besegra de små krypen!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar