linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

fredag 21 januari 2011

Formexbesök



Idag är jag lite trött. Jag kom hem mitt i natten efter många timmar på tåg samt flera timmars besök på Formexmässan i Älvsjö - mötesplatsen för nordisk inredningsdesign. Här finns leksaker, heminredning, presentartiklar, presentpapper, kläder, choklad och mycket mer. Man blir helt uppslukad av alla saker och alla intryck, tiden den bara rusar iväg.

Det är alltid lika roligt att komma till Formexmässan för att se om man kan hitta några nya roliga leksaker att ta hem till affären. Men att få träffa de olika grossisterna är också riktigt roligt. Jag pratade länge med Oskar & Ellen. De visade mig ett bildspel över hur deras tillverkning av deras underbara leksaker går till. Man blir verkligen imponerad över det hantverk som ligger varje produkt.

I skrivande stund ligger det nu kataloger över hela arbetsbordet. Det kommer att ta ett tag att gå igenom allt material och hitta godbitarna som sedan ska köpas in till affären men lite kan jag avslöja.... Till de mindre barnen kommer det att komma in en massa mysiga leksaker, se bilden ovan. Fler magnetiska klippdockor med roliga motiv är beställda, så håll utkik i webbshopen framöver.

Vill du vara med och påverka innehållet i affären lämna gärna en kommentar. Vad saknar du?, vad önskar du att vi hade mer av? osv... Vi tar tacksamt emot alla dina synpunkter.

Ha en skön fredag

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar