linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

onsdag 26 januari 2011

Bullblommor och roskringlor



Lite mulet och snö som faller. Inte en dag som lockar till utelek men passar desto bättre för lite bak. Att få hjälp i köket av barnen kan vara riktigt roligt och inspirerande. Idag blev det bullar och kringlor, barnens favoriter. När jag bakar brukar det för det mesta se likadant ut från gång till gång men när barnen är med skapas det mycket roligare saker.

Min dotter stod idag för det riktigt kreativa. Bullblommor med strössel och pärlsocker på samt roskringlor med strössel och pärlsocker på. Jag tycker att de blev riktigt fina (tyvärr han jag aldrig fotografera av roskringlan innan den hamnade i någons mage) Jag tror att jag ska ta efter och baka både bullblommor och roskringlor nästa gång jag bakar. Jag har nog aldrig tänk strössel på varken bullar eller kringlor men jag håller med barnen om att det blir mycket roligare med lite färg på sakerna.


Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar