linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

torsdag 27 februari 2014

Ekologisk hårvård



För ett år sedan gick jag helt över till ekologisk hårvård. Jag har under denna tid provat mig fram och nu har jag hittat mina favoriter. Mitt favoritschampot är Herb Shampoo från Odylique by Essential care. Det är en schampo för torr och irriterad hårbotten men även bra som mjällschampo. Jag har under en tid haft problem med mjälleksem och detta schampo fungerar riktigt bra. Schampot luktar inte mycket och ger mig ett rent hår och en glad hårbotten. Det står att efter en tids användning med detta schampo så behövs inget balsam men jag har relativt långt och tjockt hår så jag använder fortfarande balsam. Herb schampoo köper jag från www.softskin.se, en webbshop som drivs av en tjej med mycket kunskap om vad som finns i hud- och hårvårdsprosukter. Hon är den som har hjälp mig hitta ett schampo som passar mig. Innan jag började använda Herb Schampo så använde jag John Masters mjällshampo vilket också det är ett bra schampo men lite mer uttorkande än Herb shampoo. John Matsers mjällshampo doftar som kolaremmar. Även detta schampo ska ha en balsamerande effekt men jag använder ändå balsam efteråt.

Balsamet som jag har fastnat för är Johan Masters Organics Lavender & Avocado Intensive Conditioner. Det luktar gott av lavendel och ger ett lättkammat hår. Balsamet  köper jag från www.softskin.se eller www.jorklok.se. Det finns ett balsam som är ännu ett strå bättre än John Masters och det är Santes Brilliant Care. Det luktar lite för mycket gräs (enligt min näsa) men det är annars det bästa balsamet som jag provat. Obs! Santes balsam sys inte på bilden.

Maria

                                    

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar