linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

söndag 28 augusti 2011

Skogsfynd


Idag tog jag en promenad i skogen och hade sån tur att jag hittade lite kantareller. Jag gillar att gå i skogen men helst bara på skogsvägarna. Att kliva runt bland buskar och snår tar emot då jag vet att de små svarta odjur lurar där. Jag pratar förstås om fästingar, ett djur som jag verkligen inte gillar, näst intill hatar. Som sagt på skogsvägarna trivs jag och just nu är det så mycket svamp i skogen så att man kan plocka utan att behöva kliva runt i buskar och snår. Helt otroligt! På flera ställen var det fullt med gula små kantareller mitt på skogsvägen. Perfekt för en sån som jag och tji fick ni fästningar!!! Det är alltid lika roligt att kunna komma hem med korgen fylld med kantareller till mannen och lillebror (de i familjen som älskar svamp).

Jag passade även på att gå förbi grannen för att plocka några kvistar från deras underbara vresros. Fick lite tips från TV-programmet Trädgårdsfredag att man kan ta sticklingar från de flesta växter så nu ska jag se om jag lyckas få dessa vresroskvistar att ta sig. Jag älskar vresrosor och deras underbara doft. Tyvärr har vi ingen egen vresros på tomten men jag hoppas att vi till nästa år kanske har det, om jag nu lyckas med dessa sticklingar. Håller tummarna för att jag ska lyckas!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar