linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

söndag 21 november 2010

Vilken blöt dag



Undrar just vad som har hänt med vädret. Trodde att vi hade fått tillräckligt med regn nu men icke... Idag har det regnat hela dagen och jag hör fortfarande hur det smattrar på fönsterblecket.

Vi har haft öppet i gårdsbutiken idag, men ett tag trodde jag att jag skulle vara tvungen att hålla stängt. Jag kom inte in i butiken!!! Regnet som på något sett regnar mer vertikalt än horisontellt har träffat hela långsidan på gårdshuset och då givetvis även dörren in till butiken. Men med lite våld lyckades jag till slut komma in.

Hur torkar man upp en dörr när regnet bara fortsätter att ösa ner ??? Vi får nog ta fram hammare och spik och bygga dörren ett regnskydd. Låter väl snyggt?? Jag hoppas nu på upphåll, lite torr luft men även lite sol.

Ingen sol? då får man göra som trollen i Trollstider. Helt enkelt baka åt solen. Jag hoppas att solen gillar lussebullar för det var det vi lyckades knåpa ihop. Det blev en hel del lussekatter. Stora och små, väldigt små. Jo det är ju klart att barnen ska göra lika många lussekatter som mamma och då blir de små, pyttesmå söta lussekatter. De hann dock aldrig fastna på bild innan de hamnade i tre små magar.

Trevlig kväll

Maria

1 kommentar: