linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

torsdag 11 november 2010

Klädskåp





Samma snickare som har tillverkat vårt kök har åter igen anlitats för att göra några klädskåp till barnen. Ett kök är svårt att bära mig sig i livet och som ett minne hemifrån ville jag därför ge varje barn ett eget klädskåp. Skåpen blir även ett minne av Gösta, vår snickare. Jag ritade klädskåpen och nu är de färdiga. Vi är jättenöjda!!.

Bara ett litet dilemma..... Vår trappa är lite för liten för att rymma skåpen. Miss i planeringen kan man säga. Dottern har i varje fall fått upp sitt skåp till rummet men det kostade både muskelkraft och bortskavd färg i trappan.

För att skåpen verkligen ska vara varaktiga har vår snickare gett skåpen en ekrygg så om jag säger att skåpen väger bly är det inte en överdrift. Att vi ska ge oss på att släpa upp de andra skåpen för trappan tror jag inte. Vi får se om vi kan göra plats för dem på nedervåningen istället.

Dags att måla om lite i trappan....

Maria

1 kommentar:

  1. Fint skåp, kul med lite personlighet!!! Ha en fortsatt trevlig helg, Kram Tiina

    SvaraRadera