linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

söndag 31 oktober 2010

Bord



Ofta när vi renoverar så slutför vi själva renoveringsjobbet till slut men sedan när det gäller att få det ombonat så försvinner orken, inspirationen m.m. Vardagsrummet, en gammal skolsal, är ett typiskt sådant rum. Hur fixar man till ett rum på 60 kvm och med 3 m i takhöjd som dessutom har en stolpe mitt i rummet? Vi provar oss fram och försöker hitta lösningar pö om pö men det går långsamt....

Vi har länge irriterat oss på ett hörn som har stått tomt. Jag har funderat på att köpa ett gammalt symaskinbord, men så för några dagar sedan var vi hos min far. Vi skulle kolla på ett gammalt skåp att gömma den fula TV:n i. Vi kom inte hem tomhänta.... ett skåp, en byrå och ett bord fick följa med. Skåpet och byrån väntar nu på vit färg men borden var redan vitmålat, perfekt!! Kan den tomma hörnan i vardagsrummet vara den perfekta platsen för detta bord???

Jag hann inte ens ställa ner bordet i hörnan förrän dottern kom farandes med blomma och en ljuslykta. Mamma jag vill fixa bordet lite, får jag det??? Så nu har hörnet i vardagsrummet blivit lite mindre tomt....

Nu väntar vi på att mer inspiration ska infinna sig eller så frågar jag dottern om hjälp

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar