linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

onsdag 20 september 2017

Rubens dockor - Ark och Kids

När jag för ca 10 år sedan satt och ammade mitt yngsta barn kom idén upp om att öppna en leksaksaffär. De äldre barnen var i den åldern att det blev bjudna på många födelsedagskalas. I vår närmst stad hade jag svårt att hittade roliga presenter. Allt jag hittade var så plastigt. Min mamma som då bodde i Stockholm fick rycka ut och köpa presenter och skicka ner till oss.


Idén ledde till att jag och min mor besökte Formexmässan. Där föll vi båda för de underbara dockorna Rubens ark från Rubens barn. Temat med djur passade så bra med tanke på att vi bor på landet och det var där jag skulle öppna gårdsbutiken. Rubens ark blev det första inköpet till jag gjorde till butiken.
Dockorna Rubens ark

Dockorna har under åren fått flera dockvänner i butiken. Rubens barn använda dockorna från Rubens ark och gjorde en ny dockserie som de döpte till Rubens kids. I våras fick Rubens kids dockorna helt nya kläder och några fick också nya namn. Denna höst har Rubens barn tagit fram en massa fina kläder och accessoarer som passar både Rubens ark och Rubens kids. Här kan man välja mellan olika överdelar, underdelar och tillbehör.




Rubens kids dockor i vårsolen



De nya Rubens kids dockorna

Det är så roligt att få följa en produkt under så många år och se hur den utvecklas och att den är så uppskattad av våra kunder. Barnen älskar dessa dockor som både är mjuka och kramvänliga med ett underbart lent hår. Med alla nya kläder och accessoarer har barnet denna höst möjlighet att klä sina dockor efter eget önskemål och humör.

Nya kläder och accessoarer till Rubens ark och Rubens kids

Det ska bli roligt att få följa dessa underbara dockor framöver från tillverkning via butiken och våra lekfulla kunder.

Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar