linje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

fredag 29 september 2017

Höst och skörderabatt i butiken

Rönnbär och ljuslytkor förgyller hösten

Hösten är nog den årstid jag gillar mest, särskilt början av hösten när luften bli så där sval och klar och löven börjar skifta i färg. Denna höst har även varit guld värd om man ser till mängeden kantareller jag plockat. Jag har inför varje skogspromenad laddat fickan med en plastpåse utifall att. De gånger jag missat påsen har jag fått använda fickorna på jackan, vantarna m.m. Innan vi flyttade ut på landet hade jag ingen aning om att jag gillar att plocka svamp och då främst kantareller. Jag är ingen vän av svamp i mat men att plocka det är som att vinna på lotto. Varje gång man se det lysa gult i mossan, under massa löv osv. blir jag så där löjligt glad inombords. Svampplockning har nästintill blivit lite beroendeframkallande och jag tror att jag under de senaste åren har över upp mitt svampöga för om jag är ute och går eller cyklar i skogen, utan att ha en tanke på att leta svamp, så ser jag den gula färgen och måste då givetvis stanna och plocka upp skogens guld.
Kantareller - skogens guld

Hösten är inte bara svamp. Många skördar både frukter och grönsaker. Där har jag ännu en hel del att lära. På min önskelista står ett växthus för att kunna skörda bland annat paprikor och tomater.

Denna sista helg i september är det skördetider i Kalmar län. På Öland har de skördefest, ett evenemang jag ännu inte haft möjligheten att besöka men någon gång ska det nog blir av. För att fira att det just nu finns massor att skörda har vi denna helg en skörderabatt i butiken. Ordet SKÖRD ger dig denna helg 20% rabatt på allt i butiken. Välkommen in till Huset på landet och skörda något fint till dig eller någon du känner och vill uppvakta.


Höstfärger i blad och frukt matchar fint till skimrande lyktor

Trevlig helg
Maria
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar